maandag 9 juli 2012

Dag 7 – Wandelend op zoek naar Wildlife (Grand Teton)

Vandaag hebben we een hele dag in Jackson en gaan we het Grand Teton NP bezoeken. Grand Teton NP is een bergachtig gebied met enkele hoge toppen, veel bergmeren en veel wildlife. De volgende dieren kunnen er voorkomen:
  • -        Verschillende soorten eekhoorns
  • -        Marmotten
  • -        Herten
  • -        Elanden
  • -        Beren
  • -        Bisons
  • -        En vast nog anderen.
We hebben ontbeten in het Ranch Inn motel en zijn vervolgens het park ingereden. We wilden om het Jenny Lake gaan lopen, door naar Inspiration point en vervolgens de Cascade Canyon in. Rond 9 uur zijn we gaan wandelen.

De ingang

Richting Jenny Lake
We zijn begonnen met om het meer te wandelen. Dit nam al ongeveer 1,5 uur in beslag. Je ziet veel kleine ground Squirls en chipmunks (beide een soort eekhoorns). Wanneer je aan de andere kant van het meer aankomt, gaat het omhoog naar Inspiration point. Tijdens dit gedeelte kom je langs de Hidden Falls. Een verborgen waterval. De klim naar Inspiration Point is behoorlijk steil. Het uitzicht vervolgens ook.

Hidden Falls

Op weg naar Inspiration point

uitrusten bij Inspiration Point

Lucas met een Squirl

Cascade Canyon
We besluiten door te lopen naar Cascade Canyon. Dit gedeelte is minder toeristisch. We komen al snel een marmot tegen van een ongeveer 35 cm lang. Wanneer we doorlopen zien we vervolgens ook een Moose (eland). Dit is een erg groot dier en eerst ligt het en vervolgens is het aan de waterrand gaan staan.

We horen van andere hikers dat er ongeveer 800 meter verderop Grizzly’s gezien zijn. We besluiten dus nog even door te lopen. De natuur is prachtig maar beren zien we niet.

Marmot

Moose

Op zoek naar beren

Rond 14 uur waren we teug bij het visitor centre waar ook onze auto staat.  We zijn toe aan enkele slush puppies en een grote Cola. We rijden daarna door naar het noorden om via de Hw 191 terug naar Jackson te rijden. Onderweg zullen we dan stoppen op die plekken waar we het mooi vinden.

Zwemmen
Snel genoeg nadat we vertrokken zijn, stoppen we weer bij een halte van Jackson lake (erg groot). We zijn hier de enige en Lucas en Thom gaan lekker zwemmen. Wij gaan alleen pootje baden. Je kunt hier prachtige foto’s maken van de Tetons.

Bij Jackson Lake

Terugrit
We besluiten om terug te rijden naar Jackson. We letten overal goed op of we dieren zien. We zien alleen meerdere kuddes bisons. Die zijn alle erg ver weg. Totdat we er eentje vlak langs de weg zien staan. Wanneer Erna uitstapt om een foto te maken kijkt het dier erg dreigend en Erna stapt gauw weer in.

een bison op 10 mtr afstand.

Eten
Wanneer we even uitgerust hebben op de kamer besluiten we om te gaan eten bij de Tavern. Een gezellige pub/restaurant/sportsbar. Wanneer we teruglopen naar het motel stoppen we bij een grote snoepwinkel (Yippy I-O Candy). Lucas en Thom mogen beiden wat uitzoeken.
We zijn rond 21 uur weer op de kamer.