woensdag 4 juli 2012

Dag 2 - Autorijden kan ook heel leuk zijn (Denver - Moab)

Op onze tweede dag in Amerika hadden we nog geen wekker nodig. We zitten nog half in de Nederlandse tijd. Wanneer je hier last van hebt dan ben je in de regel dus erg vroeg wakker. Wij dus ook. Om 5 uur ging de eerste al onder de douche.

We waren erg blij dat Thom opgeknapt was. Hij had goed geslapen en om kwart over vijf vanmorgen had hij alweer behoorlijk wat praatjes.

Ontbijt in Denver
Je kon vanaf 6 uur ontbijten en dat deden we dus ook. Het ontbijt was complimentary. Het was een zogenaamd full hot breakfast. Ze hadden veel keus en we hebben lekker gegeten.

Plaats genoeg voor 8 koffers!

Om 7.30 uur waren we al bij de dichtstbijzijnde Walmart in Denver. Deze winkels zijn meestal 24 uur per dag open. We hebben de nodige spullen gekocht waaronder een coolbox op wielen. (Geen gesjouw meer)

Onderweg naar Moab
Hierna vertrok de reis naar Moab. Onderweg wilden we stoppen bij het Colorado National Monument. We hebben een groot deel van de route de interstate 70 west gereden. Dat was echter absoluut geen straf. Dit is ongeveer een scenic route. Wat een fantastisch mooie weg. Je rijdt eerst door de Rockies, daarna andere bergen die dan groen zijn en vervolgens rood en daarna weer dor en woestijn achtig. Ondanks dat het een hele rit was naar het Colorado National monument vonden we het erg mooi. De kids wisselen af van naar buiten kijken en naar hun ipods kijken.

Bij de ingang

Rond het middaguur waren we in het Colorado NM. Hier hebben we tevens “gepickned”.Je rijdt een zogenaamde Rim drive van ongeveer 25 mile. Tussendoor zijn er veel stops en wandelingen te maken. We hebben het beperkt tot alleen stops en korte wandelingen.

Bij een van de view points

De ovens

Een bighorn schaap
Toen we het park uitreden staken een meter of 10 voor ons 4 bighorn schapen de weg over. Erna moest snel de Camera aanzetten zodat we nog een moeder hebben kunnen fotograferen.

Onderweg naar Moab via de 128

Na dit park zijn we doorgereden naar Moab. Eerst weer de I70 west en daarna de Hw 128. Wederom weer zo’n fantastische weg. Het ene uitzicht is nog mooier dan het andere.

Zwemmen in het Aarchway inn

Uiteindelijk waren we rond 16 uur bij het hotel. Het Aarchway inn. Hier hebben gezwommen en wat gelezen.

Toen we weer honger kregen zijn we naar een Mexicaans restaurant Fiesta Mexicana gegaan. Ons beviel het zeer zeker. Erna genoot van haar drankje!!

Wel of geen refill?

Omdat we morgenvroeg al om 8 uur in het vistor centre van het Arches National Park moeten zijn, zijn we na het eten nog even gaan kijken waar dit is. Arches NP ligt ongeveer 2 mile van ons hotel. Erg dichtbij dus.

1. Hallo luitjes.
    Toos heeft mij gebeld omdat ze er niet uit kwamen een bericht te sturen. Bij deze dan. Prachtige pagina en mooie ervaring moet dit zijn.
    Als het mij gelukt is laat ik het Toos weten. En anders......
    Gr. Wim Tuinman, Zuidlaren

2. Nou... het is gelukt hoor.
    Het bericht van jullie ouders zal er zo wel staan.